29 Şubat Perşembe 2024

Dijital Pazarlama Nedir, Ne işe Yarar ?

Dijital pazarlama nedir? Evet son günlerde bu kavramı çok sık duymaya başladık. Dijital pazarlama bir nevi pazarlama stratejisinin online bulmuş halidir. Elbette günümüzde artık bir ürün satışı yapmak isteyen kişiler de online platformlardan yararlanmaktadır. Bundan dolayı da E-Ticaret mantığı gelişmiştir. E ticaret siteleri açarak bu sitelerin üzerinden satış yaparak kendi markanızı yaratmayı hedefliyorsanız elbette dijital pazarlama stratejilerine gereksinim duyabilirsiniz.

dijital pazarlama nedir1

Pazarlama stratejilerinin yüzünü eğer ki bu alanda iyi bir noktaya gelmek istiyorsanız pazarlama hususunda potansiyel olan müşterilerinize yönelmeniz uygun olur. Elbette ki günümüz ekonomi dünyasında ve pazarlama konusunda net bir şekilde hangi tarafa doğru bakacağınıza net bir karar oluşturmanız gerekir.

Dijital Pazarlama Nedir, Ne İşe Yarar?

Dijital pazarlama kavramının ilk olarak kişiler tarafından ne olduğunun bilinmesi gerekir ki akabinde bu pazarlama stratejilerinde işe yarayıp yaramadığı hususunda net bir karar oluşturulabilsin. E- ticaret sitesi kurup bu sitelerden yararlanan kişiler elbette ki dijital pazarlamanın önemini ve ne işe yaradığı konusunda bilgi sahibi olmaları gerekir.

Dijital pazarlama ne işe yarıyor sorusuna şu şekilde cevap vermemiz doğru olur. Dijital pazarlama öncelikle kişinin daha doğru bir kitleye veyahut daha alıcı olma ihtimali olan potansiyel müşterilere seri olarak ulaşabilmesini kolaylaştıran bir strateji türüdür. Dijital pazarlama sistemlerinde verilen veyahut oluşturulan reklamların yarattığı performanslar net şekilde ölçülebilir ve değerlendirilebilir.

dijital pazarlama nedir2

Dijital Pazarlama İle Geleneksel Pazarlama Arasında Var Olan Farklar Nelerdir?

Günümüzde dijital pazarlama stratejilerinden yararlanan kişi sayısı fazladır. Zira hemen her sektörde pazarlama alanına gereksinim oluşur. Dolayısıyla günümüzde de dijital ortamlarda ürün satışları veyahut farklı durumların yaşanması dijital pazarlama ağının da oluşmasına zemin oluşturmuştur. Pazarlama alanında genellikle sınırlama olmamaktadır. Her insan kendine ait bir pazarlama stratejisi rahatlıkla oluşturabilir. Lakin kimi pazarlama taktikleri işe yararken kimisi de hiçbir şeyi değiştiremeyebilir.

İlginizi Çekebilir  Bilişim Hukuku Ve Bilişim Suçları Nelerdir?
dijital pazarlama nedir3

Fakat her pazarlama stratejisinin kendine göre farklı sonuçları olabilir. Dolayısıyla her pazarlama stratejisinden farklı şekillerde geri dönüşlerin alınması kaçınılmazdır. Bundan dolayıdır ki, hemen her gün farklı pazarlama taktikleriyle karşılaşmaktayız. Dijital pazarlama ile geleneksel pazarlama arasındaki bariz farklara değinecek olursak:

  • Maliyet

Geleneksel pazarlama araçlarından en bilineni elbette ki yazılı basına da içinde alan gazeteler ve televizyondur. Elbette ki yazılı basının veyahut reklam filmlerinin geniş bir bütçeyle oluşturulduğu yadsınamaz. Dijital pazarlamada ise şu şekilde saydığımız maliyet kalemleri oluşmamaktadır. Yapılacak olan pazarlama stratejilerinde ise yüksek rakamlarda bütçeler oluşturmanıza gerek kalmaz. Sınırlı bütçelerle sosyal medyada reklamınızı yayınlayabilirsiniz.

Reklamda yer alacak aktör, yönetmen gibi kişilere gereksinim yoktur. Sadece kişinin kendisi Influencer olabilir.

  • Zaman

Geleneksel pazarlama yöntemlerinde yapılacak reklamlarınız belirli zaman diliminde tüketiciye gösterilir. Fakat bu reklamlar çoğu zaman potansiyel müşterilere ulaşmayabiliyor. Lakin Dijital pazarlamada böyle bir durum oluşmaz. Dijital de yayınlanan tüm reklamlar 7 gün 24 saat hedef kitle tarafından izlenebilir.

  • Performans Analizi

Elbette ki dijital pazarlama hususunda reklamların ölçülebilir olması da büyük avantajdır. Zira günümüzde geleneksel şekilde yayınlanan tv reklamlarının bile ne kadar izleyiciye ulaştığı bilinmezken, dijital dünyada yayınlanan reklamların görüntülenme oranları bilinebiliyor. Aynı zamanda kaç kişinin de ürünle ilgili reklama ilgi gösterdiğini anlayabiliyorsunuz.

  • Hedef Kitleye Erişim

Geleneksel pazarlamada hedef kitlere ulaşma konusunda şanlı olmak zorundasınızdır. Lakin dijital pazarlamada durum bu şekilde değildir. Dijital pazarlamada hedef kitlenize gösterilecek şekilde reklam görüntülenme ayarlarını yapabiliyorsunuz. Dolayısıyla dijital pazarlama günümüzün en kabul gören pazarlama şeklidir.

E.K
E.K
Full Stack Developer & Social Media Expert

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Benzer İçerikler